onsdag 3 februari 2010

Då va man änligen igång! Chokladkärlek, hur tänkte tjejen då, kanske många undrar. Men är det inte så att dessa två underbara ting smälter samman väldigt bra? Många upplever faktiskt en kärleksfull och harmonisk känsla när dom mumsar i sig choklad. Mitt liv hade sett väldigt grått och tråkigt ut utan choklad. För det första skulle jag inte haft något jobb, förmodligen hade mitt stora intresse bytts ut mot något så tråkigt som kanske ....... ja vet inte. Denna tanke har liksom tryckts ner varje gång ja börjat jobba med den. Jag har helt enkelt insett att kanske är detta liv skräddarsytt för mig!
Mitt livsmåtto är enkelt, lev livet och ät så mycket choklad du bara orkar. Är hon sponsrad eller? undrar säker ni. Har man levt ett liv kantat av sötsaker från olika håll är det nog naturligt att mitt intresse för choklad blev en form av finslipning av sötsakslandet... Kanske ledsnar jag en dag, men vad skulle kunna locka mig mer än detta?
Dagens projekt är givetvis chokladinspirerat. Som alla vet närmar vi oss den dag på året som många ofta glömmer bort och i panik springer iväg och köper något mindre genomtänkt som sedan tas emot på olika sätt. ALLA HJÄRTANS DAG!!! Hade nämligen tänkt att plocka fram det rosa trollspöt och pynta om butiken i kärlekens tecken! Känn på den, låter det inte glassigt? Det är bara kavla upp armarna och sätt i gång... Pass på alla praliner nu ska här pyntas!

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Jag blir en trogen läsare. '
    Hoppas allt är bra med er. Insnöade kanske?
    Stor Kram
    Elin

    SvaraRadera
  2. Hallå!
    Det kommer bli kul att följa din blogg.
    Lycka till Tese.. :-)

    Önskar
    Didde och Millan

    SvaraRadera
  3. Visst är det gott med Choklad,kommer att följa din blogg! Lycka till

    SvaraRadera
  4. Välkommen att besöka min blogg!
    www.lillagunilla.blogspot.com

    SvaraRadera